Faktoring
A faktoring (vagy faktorálás, követelésvásárlás - angolul factoring) alatt követelések adásvételét értjük. A követelés származhat áruforgalomból, szolgáltatásból, bankhitelből, stb..
Egy vállalkozás a még ki nem egyenlített, de a jövőben befolyó számlakövetelését eladja egy pénzügyi szolgáltatónak, amely ezt az összeget előre kifizeti neki.
Faktoring ügyében is
keresse ajánlott
pénzügyi partnerünket!
Faktorálás előnye:
- Gyorsaság. Már fennálló üzleti kapcsolat esetén a faktorcég akár néhány óra alatt is átutalhatja a vételárat az eladó számlájára, így szinte azonnal pénzhez jut, és likviditási gondja megoldódik.
- A faktoring nem hitelfelvétel, így nem kell fedezetet (pl.: jelzálog) biztosítani.
- A tapasztalatok szerint faktorálás esetén nőni fog vevőinek fizetési hajlandósága és fegyelme.
- Faktorálással induló, tőkeszegény vagy veszteséges vállalkozások is finanszírozhatóak.
- Követelés vásárlás esetén lekerülnek a válláról a nyitott követelésekkel kapcsolatos adminisztrációs terhek.
A faktoring nincs ingyen (~20%). A követelésért a faktorcég diszkontárat fizet. Azaz a szolgáltatás igénybevevője nem az eredeti vételárhoz jut hozzá. A költségeit tekintve a hitelnél drágább megoldás, viszont gyorsan lehet szerződni.
Kinek ajánlott?
- Kezdő vállalkozások számára különösen hasznos lehet a faktoring, hiszen ők gyakran nem kapnak annyi hitelt, amennyire szükségük lenne.
- Különösen hasznos finanszírozási mód ez azon vállalkozásoknak, amelyeknek jó, tőkeerős vevői vannak, akik azonban nagyon hosszú fizetési határidővel fizetnek. Ilyen vevők lehetnek tipikusan pl:
🔸 a hipermarketek,
🔸 az áruházláncok,
🔸 szállítmányozók, fuvarozók
🔸 építőipari cégek,
🔸 élelmiszeripari cégek,
🔸 terménykereskedelem,
🔸 távközlési cégek és
🔸 közműszolgáltatók. - Azok a cégek is kihasználhatják a faktoring előnyeit, amelyek már kimerítették a banki hitel limitjüket.
Rugalmas
Az ügyfél kiválaszthatja, hogy mely számlákat kívánja faktorálásra felhasználni, és melyeket nem. Mindig a cég pillanatnyi pénzügyi helyzete alapján lehet dönteni arról, hogy mekkora vevői követelést finanszírozzon a vállalkozás ezen a módon.faktorálással